söndag 25 januari 2009

Bio och Galway's

Gårdagskvällen var riktigt schysst. Jag och Tobbi gick äntligen och såg "Låt den rätte komma in", och allt jag kan säga om den filmen är... wow. Plötsligt förstår jag varför den fick alla nomineringar och all uppmärksamhet, för den förtjänade det verkligen. Den var mysig och söt i kombination med obehaglig.

Hur som helst, så träffade jag Alex och Linnea (som hade med sig sin syster) efter bion för en pubrunda på Galway's. Irish Whiskey, woho! Alla rynkade dock på näsan åt min whiskey-fascination, och föredrog Smirnoff Ice och öl. När jag gick därifrån hade jag 10 kronor kvar, vilket spenderades på dillchips från en vending machine i tunnelbanan för att stilla mitt plötsliga begär efter salt på hemvägen. Nu väntar jag på mitt studiebidrag för att kunna köpa "Breaking Dawn", om jag kan hålla mig så länge. Om jag köper den via bokus kan jag ju betala i efterskott... Jag har allvarlig abstinens efter något att läsa just nu.

Inga kommentarer: