torsdag 1 januari 2009

Årsresumé light

Jag hade tänkt att göra en ambitiös resumé av året som inte förde särskilt mycket med sig, men jag lyckades inte. Bloggar har skapats, designats och raderats. Dagboksanteckningar har skrivits och bränts. Ett år som stundom lunkat fram och i en behaglig sirapstakt, stundom rusat förbi som tunnelbanan framför näsan när man står på perrongen och tänker på annat.

Det var året då jag och Christine sprang runt i stan och fotade duvor, då jag blev hälsosam och fit för att lagom till strandsäsongen bli less på all hälsohysteri överallt och börja äta godis igen. Då jag blev vegan för en månad, för att sedan lessna och återgå till vegetarianism, för att slutligen börja äta fisk och bli en "sell-out". Året som präglades av ångest för den 22 oktober. Året då jag inte dog under narkosen.

Det var året då vi blev äldst på Cyber, och studentmössorna skulle beställas. Då "vi" startade Jippofoto UF, som om möjligt givit upphov till ännu mer ångest än den inför den 22 oktober.

Ett år som inte blev så miserabelt, trots allt.

Och jag fick möta övergången 2008/2009 tillsammans med mon amour, som lyst upp mitt år såsom ingen annan.

Inga kommentarer: